Tudung Labuh Online Koleksi Terkini

Tampil kemas dan sopan dengan fesyen tudung labuh yang kemas dan cantik. Didatangkan dalam pelbagai pilihan warna dan rekaan. Berawning Berdagu Dan Bidang 60 . Selesa Dipakai Dan Tahan Lama KLIK SINI Untuk Maklumat Lanjut...


TEMPAHAN & PERTANYAAN
WHATSAPP DAN SMS

MAZNI AZMI 019 265 3791

// //

Tudung Labuh Untuk Umrah Dan Haji

Tudung Labuh Untuk Umrah Dan Haji

Assalamu'alaikum Wrmbth, Alhamdulillah, semakin ramai yang dijemput oleh Allah swt untuk mengunjungi tanah haram. Bertuahnya. Walaupun masih lambat lagi, hujung tahun ni nak pergi, Dah beli awal awal tudung labuh untuk umrah nanti.


tudung umrah telekung xxl

tudung umrah telekung xxxl

tudung umrah telekung xl

Alasan pelanggan ni, untuk beri fokus pada ibadah sesampai saja di Mekah dan Madinah.

Betul juga kan. Bijak betul Puan Anafariza daripada kepala batas Pulau Pinang ni.

Hari ini,Saya dapat pertanyaan dari beliau. Ciri ciri tudung yang dicarinya ialah tudung telekung. Tak perlu tukar untuk sembahyang.


peta kepala batas pulau pinang
KLIK Untuk Besarkan Peta


Dan awning jenis lembut. Supaya mudah dibentuk dan tidak remuk semasa dimasukkan kedalam bagasi.


Kalau ingat semula tentang pulau pinang dan kepala batas, teringat pula dengan nasi kandar.


makanan kegemaran orang kepala batas
Wah wah.. Terliur ingatkan nasi kandar. Nanti kita mai penang lagi

Salah satu makanan kegemaran zaman dulu.

Hehe.. Walaupun nasi kandar tak mesra diet. Sekali sekala makan boleh lah.


Kelebihan Menggunakan Tudung Telekung

Memang betul ni, sesiapa yang pernah naik flight untuk kemana mana, saiz bagasi yang dibenarkan dibawa kedalam kapal terbang lebih kecil.

Kalau naik MAS memang ok lagi, naik Air Asia lebih cerewet tau.

Cuba bayangkan, nak bawa telekung, kemudian nak bawa tudung lagi.  Dah makan ruang berlebihan kan.

Sebab tu penggunaan tudung telekung untuk ke tanah suci memang praktikal.

Ada juga yang kata, sampai sana boleh beli sendiri. Itu ikut keselesaan masing masing.

Sebabnya.. Selalunya bagi yang datang dengan bagasi kosong sebab nak beli dan shopping di mekah dan madinah..

Akan ada dua kekurangan.

Yang pertama.. Sampai sana nak beli belah lagi. Bukankah dah ambil masa. Lebih baik kita fokuskan masa yang ada untuk beribadat disana.

Yang kedua, Balik nanti, selepas habis kita shopping.

Beli baju.. Kurma.. Air zam zam.. Sedar sedar dah terlebih berat.

Sampai lapangan terbang baru tahu.

Dah pening kepala sebab kena caj berlebihan dari Air Asia. Memang buat duit mereka ni.

Mungkin Puan Inafariza ada pengalaman dengan penerbangan jarak jauh ni.

Perlu belajar dari pengalaman orang lain ya.

Masa kita terhad disana. Kos menunaikan umrah pun bukannya murah.

Dan semestinya pakej umrah yang paling murah belum tentu selamat.

Sebab ramai dah tertipu dengan agensi perlancongan yang dipilih mereka.

Alhamdulillah, Puan Ina akan berlepas kesana bersama sama dengan kelurganya.

Pergi satu keluarga ni.

Bersama sama juga dengan suami dan anak anaknya.

Jadi beli 4 pasang tudung umrah. Dua untuk beliau.. 2 lagi untuk anak perempuannya.

Saiz tudung yang dipilih untuk Puan Ina XXXL. Memang labuh

Bagi anak daranya pula XL.

Tudung umrah ini berdagu dan mempunyai awning lembut.. 

Warna pula kosong atau plain saja. Yang bestnya, sambutan ke atas tudung ini sangat hangat. Saiz XXXL tinggal warna hitam saja.

Saiz XXL pula dah ada beberapa warna yang habis.

Alhamdulillah.

Oklah kan, dalam sibuk sibuk ni kami dah poskan dan Puan Infariza tunggu saja di rumah.

Hadis Kelebihan Umrah Dan Haji

Sebelum kita mengakhiri artikel ini, mari sama sama kita renung renungkan sejenak riwayat dari Rasulullah SAW

Baginda bersabda: 

“Daripada satu umrah ke umrah berikutnya adalah penghapus semua kesalahan serta dosa yang berlaku antara keduanya."

"Haji yang mabrur (yang dilakukan dengan ikhlas dan sempurna) itu tidak ada ganjarannya yang setimpal melainkan syurga.” 

(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

Masyaallah, begitu tinggi kelebihan mengerjakan umrah dan haji ni kan tuan puan.

Tidak hairanlah ada yang sanggup pergi setiap tahun.

Duit soal kedua. 

Kepada puan

Insyaallah akan sampai. Bagi sebarang pertanyaan dan tempahan tudung untuk kegunaan umrah, boleh hubungi melalui SMS dan WHATSAPP

Mazni Azmi 019 2653791


Read More
// //

Persedian Pengantin Sebelum Memasuki Alam Perkahwinan

Persedian Pengantin Sebelum Memasuki Alam Perkahwinan

Assalamu'alaikum Wrmbth, artikel kali ini kami tujukan khas buat pelanggan kami yang membuat tempahan tudung pengantin.


Persediaan pengantin alam perkahwinan
Perkahwinan bahagia menjadi idaman semua bakal pengantin


Dan juga untuk semua yang lain.

Dalam mempersiapkan diri memasuki alam perkahwinan

Mahupun untuk yang dah berumah tangga ataupun belum.

Rumah tangga bahagia menjadi idaman setiap pasangan. Besar harapan mereka.

Dan semestinya satu perkara besar seperti ini, memerlukan persediaan yang sangat rapi.

Bukan saja untuk majlis perkahwinan. Tapi untuk seumur hidup.

Bahtera rumah tangga yang terbina, akan karam dilanda gelombang ujian yang bertali arus menghentam mereka yang dapat tanpa persediaan yang cukup.

Suami isteri sama sama perlu membuat persediaan. Nescaya akan bahagia hingga ke syurga bersama sama.

Segala ujian yang datang dapat diharungi bersama. Dan lahirnya zuriat yang soleh dan solehah sebagai penyeri kehidupan.

Dan menjadi pencen kubur.

Mari kita ke topik utama artikel ini, apakah persediaan utama?


Tips Untuk Pasangan Pengantin Bagi Perkahwinan Yang Berkekalan



1. Bekalan Ilmu Agama

Telah diriwayatkan dari Rasulullah SAW, 


 "Dinikahi wanita itu kerana empat perkara; kerana hartanya, keturunannya, kecantikkannya dan agamanya"

"Maka pilihlah dalam hal keagamaannya. Nescaya beruntunglah kedua-dua tanganmu." 


(Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

Agama menjadi bekalan dan neraca pilihan seorang suami memilih bakal isteri.

Carilah seorang calon isteri yang beakhlak mulia dan mempunyai pegangan agama yang kukuh.

Didalam Alquran, Allah swt juga telah berpesan kepada kita semua

Dengan merujuk pula kepada firman Allah s.w.t. berikut:

فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ


“Maka Wanita yang solehah, ialah yang ta’at kepada Allah lagi memelihara dirinya (kehormatannya) ketika suaminya tiada, oleh karena Allah telah memelihara (mereka)." 

(Surah an-Nisaa’ 4: 34)

Bekalkan dan persiapkan diri dengan ilmu rumahangga islam.

Atau ilmu munakahat. Memang wajib untuk kita tahu batas batas dalam kehidupan rumatangga islam yang bahagia.

Bakal pengantin juga seeloknya membuat persediaan dalam majlis perkahwinan yang sederhana.

Elakkan pembaziran. Dan pakaian pengantin muslimah mestilah labuh.

Tudung pengantin labuh mestilah menutup dada dan menutup tubuh badan.

Antara contoh tudung pengantin yang menepati syariat agama seperti ini. KLIK

Kain yang digunakan mestilah tidak tembus cahaya.

Baju pengantin muslimah yang cantik memang menambat hati suami, pastikan tidak menyerlahkan bentuk tubuh badan keapda yang tidak halal menatapnya.

Ilmu ilmu fardhu ain seperti ibadat solat mestilah dituntut supaya dapat menjadi imam dan makmum yang baik.

Dan proses ini berterusan sehingga dijemput ilahi.

Kerana selepas dikurniakan cahaya mata, perlu pula persediaan ilmu mendidik anak anak.

Mari sama sama bakal pengantin mewujudkan rumah tangga yang bahagia.

Berasaskan ilmu islam yang benar.


2. Menjaga Kehormatan Dengan Mengelakkan Pergaulan Bebas

Sekarang ni sudah menjadi kebiasaan untuk pasangan yang telah bertunang untuk keluar bersama tanpa bertemankan mahram.

Pertunangan tidak menghalalkan pergaulan bebas.

Masih ada lagi batas pergaulan yang perlu di jaga.

Insyaallah, dengan mengikut panduan yang diberi islam, bertemankan mahram bagi wanita akan dapat menghalang kejadian yang tidak diingini.

Maruah dan kehormatan diri juga akan terjaga.

Tutuplah aurat dengan tudung labuh yang sempurna.

Dan menambahkan lagi keberkatan pada rumahtangga yang akan dibina.

Terasa kemanisannya. Tidak terjadilah seperti kata pepatah


"Habis madu hampas dibuang"

Maruah kedua dua belah keluarga juga tidak akan tercalar.


3. Pesediaan Majlis Perkahwinan Lebih Awal

Majlis perkahwinan yang dirancangkan amat penting untuk pasangan mempelai.

Satu hari yang bahagia, yang akan dikenang sampai bila bila.

Namun, kerana sikap acuh tak acuh boleh menimbulkan kenangan yang tidak manis sepanjang hayat.

Insyaallah dengan persediaan rapi, dari awal lagi semuanya dapat diurus dengan lebih baik.

Buat satu senarai semak atau checklist, boleh muat turun diinternet.

Kursus perkahwinan mestilah dihadiri lebih awal lagi.

Sekiranya suami dan isteri mempunyai jodoh dari negeri berbeza, pergilah ke jabatan atau majlis agama islam di negeri masing masing untuk mengetahui prosedur.

Ujian HIV mesti dilakukan agar pasangan bebas dari penyakit yang memudaratkan pasangan.

Ikatan perkahwinan mestilah dibina atas landasan kepercayaan. 

Elakkan membuat persediaan di saat akhir, bermacam macam perkara luar kawalan boleh terjadi.

Pilihlah baju pengantin muslimah dari butik yang menjaga aurat wanita.


4. Kewangan Yang Stabil


Wang tak dapat beli segalanya. Betul.

Memang itu yang selalu dicanang canang. Tetapi tidak dinafikan lagi, masalah kewangan adalah antara faktor utama penceraian di Malaysia.

Dengan kos sara hidup yang semakin tinggi dan harga rumah yang mencanak naik, ramai pasangan muda yang baru mendirikan rumah tangga..

Menghadapi dilema dengan kos sara hidup yang tinggi ini.

Banyak cara dilakukan untuk menambahkan pendapatan keluarga.

Belajarlah ilmu menguruskan wang dan memastikan aliran wang yang masuk dan keluar sihat.

Hidup mengikut kemampuan dan elakkan penggunaan kad kredit.

Elakkan bermewah mewah dan berhutang keliling pinggang semasa mengadakan majlis perkahwinan.

Menjadi pengantin hanya sehari sahaja, tapi hutangnya sehingga anak ke empat masih belum selesai.

Islam menganjurkan pernikahan yang diberkati. Tidak membebankan.

Kehidupan selepas kahwin itu jauh lebih penting.

Kahwinlah dengan pasangan yang sekufu. Maksud sekufu disini ialah dari golongan masyarakat yang sama.

Sekufu dari segi cara hidup, pelajaran dan lain lain.

Duit yang di jimatkan semasa majlis perkahwinan boleh di belanjakan untuk perbelanjaan selepas berumah tangga.

Berbulan madu dengan mengerjakan umrah bersama sama. 

Dan berdoalah kepada Allah SWT dihadapan kaabah supaya rumahtangga yang dibina mendapat restu darinya.

Bukankah ia lebih bermakna? Pakej umrah yang berpatutan banyak ditawarkan oleh agensi perlancongan yang diyakini.

Antaranya andalusia travel untuk umrah bersama mutawif yang diyakini.

Ini hanya cadangan sahaja, terpulang pada kreativiti setiap pasangan untuk menentukan hala tuju rumah tangga masing masing.

Berhematlah dalam urusan penyediaan tempat tinggal, nafkah kepada isteri dan sumbangan kepada ibu bapa.

Tanggungjawab suami memang berat. Rancanglah dan tunaikanlah sebaiknya.

Tamat sudah artikel kali ini.

Semoga bermanfaat kepada semua bakal pengantin. Kami doakan anda semua bahagia dan diberkati dengan perkahwinan yang berkekalan.

Insyaallah.
Read More
Mazni Azmi